Thursday, March 11, 2010

沉默...

最近我发觉自己好像没找人诉苦了...
突然觉得自己不知道要讲什么,
或是不懂如何表达自己的感受...
但是却发觉当听众还蛮不错...
当在听别人诉苦,发泄时,总是尝试要插嘴可是却没机会,
或是不管我讲了什么,对方都会继续讲下去...
想一想,也许对方真的很想把所有的话都说出来吧,
那我就放下自己当个听众也没什么不好的 =)
就保持沉默 =)
学习听就等于在学习分析吧,呵呵..
分析当事人的感受,情绪,所有的喜怒哀乐...
还蛮不错的,至少我保持沉默的当个听众...
学习放下一切...只留心去别人内心的一切...
如果叫我分享自己的一切,
我想我会不知道该说什么了...
也许我觉得保持沉默的感觉还不错吧,
我的问题已经不是个问题,
我的伤害已经不是个伤害,
我的疑惑已经不是个疑惑,
也许身边的人都习惯了我的一切,
反正我就会伤心消极,然后就没事吧...
我真的没事了吗...?
我也不知道...
我还是阻止不了自己不去留意你的一切...
我还是阻止不了自己不去回想一切的回忆...
压抑自己的感觉会好受点吗?并没有...
深呼吸!!!前面的路还是要继续走下去...
我不知道我可以走多远.
也不知道我该到哪里就停止下来...
只是在想.......
我到底要什么.....
语无伦次的写了一堆东西,
我其实不知道自己要写什么,
可是就是想写...
此刻的我....
好想听到些安慰和鼓励的话...

2 comments:

february mun said...

muahahaha~~~ Let me encourage you XD
I'm your mother ma~ I'm willing to listen to you geh~ As long as that can make you feel better =) If no credit, nvm~ I'll call you =D

Dun put everything inside your heart,dun be like me..not good in talking..even when i'm in the bad mood =)

Love you my guai guai lui~
and miss you so much too! =)

D-Angel said...

true! dun b like mun ee, not talking is not good >.< lol

i noe ah mayb sumtimes ah i talked too much, mayb bcuz of my mood recently i guess, too many ups and downs. im sorry my dear =(

seriously, its not that people dun care bout ur feelings, dun mind bout ur problems, or dun ask bout what u're thinking. honestly? i dunno when i shud ask when i shudn't. i've lost the power of counselling i guess XD since me myself wasnt much enjoying b4 this. bt dun worry, im recovering bit by bit n im confident enuf to b ur counsellor again. lol.. book my time la next time, ok? dun lose trust in me. bcuz im the best already. i gim jik alot one, counselling + shopping partner + eating partner + best friend + driver + boyfriend, sumore wat u wan? XD